Saturday, June 23, 2012

being a mother

menjadi mama kepada afiq rayyan rafiqi bin ibrahim 
adalah sesuatu yang tak boleh digambarkan dengan kata kata
suka gembira sangat yang teramat sangat

dari dulu aku memang inginkan seorang anak
tapi sekarang bila dah ada macam tak percaya
wujudnya afiq rayyan rafiqi dalam hidup aku
alhamduillah
itulah kurniaan Illahi

afiq rayyan dah nak masuk 6 bulan
dah semakin aktif
pantas bergerak
mulut pun dah bising
setiap saat adalah sangat berharga

minggu lepas 14 jun sampai 19 jun
rayyan demam
itu lah kali pertama
sangat merisaukan
18 jun-malam-rayyan nangis
kul 9 mlm sampai kul 2 pagi
mak mana yang tak risau
nampak macam mama rayyan kuat
tapi sebenarnya
mak mana yang sanggup tengok anak dia demam
aku doa biarlah aku yg sakit daripada rayyan yang sakit
aku telefon suami aku
aku menangis sehabis mungkin
biarlah aku cuma nampak lemah depan dia
bukan depan orang lain

dalam keadaan macam tu lah biasanya kita akan teringat mak kita
terlalu banyak pengorbanan seorang mak dalam membesarkan anak anak nya
memang sepatutnya mak dimuliakan

sekarang
alhamdulillah
rayyan dah sihat
cuma tinggal batuk dan selsema sikit
mudah mudahan afiq rayyan rafiqi sentiasa tabah dalam menghadapihari hari yang mendatang
amin amin ya rabbal a'lamin

No comments: