Wednesday, January 28, 2009

"gembira"

gembira itu milik siapa?
aku gembira melihat mereka gembira
aku gembira melihat ayah gembira
aku gembira melihat ibu gembira
gembira aku?

yang pasti tetap ada seseorang yang tahu akan gundah gelana aku
tahu suka duka aku
tahu segalanya tentang aku

satu tika dulu
segala rasa ku kongsi bersama teman yang bergelar sahabat
semakin usia menginjak dewasa
selesa ku lebih kepada
simpan sendiri
rasa sendiri
tidak lagi berkongsi

ibu
memahami tanpa perlu kuluahkan rasa
mengerti hanya dengan merenung mata
tahu wujudnya kesunyian
tahu wujudnya kesedihan
tahu wujudnya kegusaran

ibu
menangis tatkala cintaku tidak kesampaian...putus di tengah jalan
bersedih tatkala cintaku bertepuk sebelah tangan

tuhan
kurniakan ibu kebahagiaan
berikan ibu kesenangan
hadiahkan ibu kesihatan

saya cinta ibu saya...

No comments: